Yerlikaya'dan "Güçlü Türkiye" Vurgusu
Erciş Haber
Van Genel

Yerlikaya'dan "Güçlü Türkiye" Vurgusu

2025-06-27
1 dk okuma

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Van'da düzenlenen bir törende, depremzedelere 32 konutun anahtarlarını teslim etti.

Yerlikaya, törende yaptığı konuşmada, 6 Şubat depremlerinin acılarını hatırlatarak, milletin birlik ve beraberliğinin, felaketin ardından yeniden ayağa kalkmada önemli rol oynadığını vurguladı. 2011 Van depreminin ardından 27 bin 702 konut, 3 bin 203 ahır ve 139 iş yerinin inşa edildiğini, 2020 Başkale depreminden sonra ise 282 konutun teslim edildiğini hatırlatan Bakan, bugünkü törenle birlikte Van'da 2011'den bu yana toplam 28 bin 353 konut ve bağımsız bölümün hak sahiplerine teslim edildiğini açıkladı.

Yerlikaya, 6 Şubat depremlerinin ardından 250 bin 536 bağımsız bölümün vatandaşlara teslim edildiğini belirterek, bunun insanlık tarihinin gördüğü en büyük afet sonrası toparlanma hareketi olduğunu söyledi. "İnsanı yaşat ki devlet yaşasın" anlayışıyla, Türkiye'nin dört bir yanında yeniden imar ve ihya seferberliği yürütüldüğünü ifade etti.

Hiç kimsenin Türkiye'nin huzurunu ve birliğini bozamayacağını belirten Bakan, terörle mücadeleye, huzurlu şehirler ve çocukların güvenli geleceği için çalışmaya devam edeceklerini vurguladı.

Konuşmasında, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na, AFAD'a, TOKİ'ye, Emlak Konut'a ve tüm ilgili kurum ve personele teşekkürlerini iletti.

Tören, dua ve anahtar teslimiyle sona erdi.

#İçişleri #bakanı #yerlikaya: #"büyük #ve #güçlü #türkiye'yi #birlikte #inşa #edeceğiz"