Van'da 106. haftaya ulaşan evlat eylemi, DEM Parti İl binası önünde gerçekleştirildi.
Aileler, "Terörsüz Türkiye" süreci hassasiyeti nedeniyle slogan atmadan sessiz bir yürüyüş düzenledi.
Ellerinde Türk bayrakları ve çocuklarının fotoğraflarıyla Menekşe Sokak'tan başlayarak parti binasına kadar yürüyen ailelere polis güvenlik önlemi aldı.
DEM Parti binasından gelen müzik sesi, ailelerin slogan atmaması üzerine bir süre sonra kısıldı.
Eyleme 2,5 yaşındaki torunu Mir Dara Sancar ile katılan Nazlı Sancar, 7 yıldır dağda olan çocuklarının sağ salim geri dönmesini beklediklerini söyledi. "Terörsüz Türkiye" sürecinin önemine vurgu yapan Sancar, Cumhurbaşkanı ve Devlet Bahçeli'ye teşekkürlerini iletti. 15 yıldır evladını görmediğini belirten Sancar, diğer anneler gibi evladına kavuşmayı dört gözle beklediğini ifade etti.
Sancar, son iki haftadır slogan atmadan sessiz yürüyüş gerçekleştirdiklerini belirterek, "Artık yeter diyoruz.
Anne ve babaların gözyaşlarını gördüler.
Evlatlarımız için bu kapıdan ayrılmayacağız.
Evlatlarımıza kavuşmadan bu mücadelemizden vazgeçmeyeceğiz." dedi.
Eylemin başladığı günden bu yana dağa yeni bir çıkış olmadığını ve çocuklarının dönüşü için hazırlık yaptıklarını dile getirdi. "Çocuklarımıza kavuşup onlarla alışverişe gideceğiz.
Artık bu ülkede asker ve polis ölmesin, anneler gözyaşı dökmesin" diye konuştu.
