Van'da Annelerin Müzikle Anlatılan Evlat Acısı
Erciş Haber
Van Genel

Van'da Annelerin Müzikle Anlatılan Evlat Acısı

2025-08-07
2 dk okuma

Van'da, çocukları PKK tarafından dağa kaçırılan ailelerin "Terörsüz Türkiye" çağrısıyla sürdürdükleri 107. haftaya ulaşan evlat nöbeti, beklenmedik bir gerilimle karşılaştı. 35 aile, ellerindeki Türk bayraklarıyla DEM Parti Van İl Başkanlığı binası önünde sessiz bir protesto gerçekleştirdi.

Son üç haftadır slogan atmamayı tercih eden aileler, başkanlık binasından yayılan müziğe tepki gösterdi.

Aileler, sessiz eylemlerine rağmen, DEM Parti'nin daha önceki protestolarda sloganları bastırmak için kullandığı müzik yayınına devam etmesine sert tepki gösterdiler. "Biz slogan atmıyoruz, siz de müzik çalmayın.

Neden müzik açıyorsunuz? Biz buraya halay çekmeye gelmedik.

Sessiz eylem yapıyoruz, buna saygı gösterin," diyerek yetkililere seslendiler.

Eyleme katılan annelerden Nazlı Sancar, yıllarca süren mücadelelerini ve yaşadıkları acıları dile getirdi. "Zaten artık anneler ağlamasın, artık anneler gözyaşı dökmesin diyoruz.

Yeter artık.

Bu ülkeye şehit gelmesin.

Askerlerimiz, polislerimiz, uzman çavuşlarımız artık ölmesin.

Küçücük çocuklar dağlarda ölmesin.

Artık bunu istiyoruz.

Biz herkes için barış, huzur ve Türkiye istiyoruz," şeklinde konuştu. 7 yıldır DEM Parti binası önünde nöbet tuttuklarını belirten Sancar, hiçbir talepte bulunmadıklarını, sadece çocuklarının geri dönmesini istediklerini vurguladı. "Evlatlarımız gelene kadar bütün anne ve babalar olarak bu kapıdan kalkmayacağız," dedi.

Sancar, dağdaki çocuklara da seslenerek, "Gelin artık annelerinizin, babalarınızın kucağına dönün.

Anneler, babalar artık ağlamasın.

Terörsüz bir Türkiye oldu Allah'ın izniyle.

Dağlarda ne yapacaksınız? Neden orada öleceksiniz? Kaldığınız yerden hayatınıza devam edin," diye konuştu.

#van'da #evlat #nöbetine #müzik #tepkisi