Diyarbakır'da binlerce kişi, Suriye'nin kuzeyindeki çatışmaları protesto etmek amacıyla Demokratik Kurumlar Platformu öncülüğünde bir yürüyüş düzenledi.
Koşuyolu Parkı'ndan Dağkapı Meydanı'na doğru ilerlemek isteyen kalabalık, polis tarafından durduruldu.
Yürüyüş sırasında Kürt Halk Savunma Birlikleri (YPG), Suriye Demokratik Güçleri (SDG) ve PKK lideri Abdullah Öcalan lehine atılan sloganlar üzerine polis sık sık uyarılarda bulundu.
Bir hafta önceki benzer bir yürüyüşe izin verilmiş ve sorunsuz tamamlanmışken, bu sefer izin çıkmaması üzerine protestocular tepki göstererek Batıkent istikametine doğru sloganlarla yürüyüşe geçti.
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) ve DEM Parti milletvekillerinin de aralarında bulunduğu grup, Batıkent Kavşağı'nda polis ablukasına alındı.
Polis, biber gazı ve tazyikli suyla müdahale ederek çok sayıda kişiyi gözaltına aldı.
Suriye hükümeti ile SDG arasındaki gerilim, 6 Ocak'ta Halep ve çevresinde çatışmalara dönüşmüş, ardından 18 Ocak'ta bir ateşkes anlaşması imzalanmıştı.
Bu olaylar, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Suriye'nin toprak bütünlüğüne vurgu yapan açıklamalarının ardından geldi.
Benzer bir olay Van'da da yaşandı; 19 Ocak'ta yapılan protesto yürüyüşüne müdahale eden polis, aralarında belediye eş başkanları ve baro başkanının da bulunduğu 50'den fazla kişiyi gözaltına aldı.
DBP ve DEM Parti, 20 Ocak Salı günü Mardin, Siirt ve Urfa gibi illerde basın açıklamaları ve yürüyüşler düzenleyeceklerini duyurdu.
