Van'ın Muradiye ilçesinde, Van Valiliği ve Tarım ve Orman İl Müdürlüğü işbirliğiyle yürütülen "Van Meyvecilik Projesi" kapsamında dikilen 1 milyon 390 bin meyve fidanından bazıları yeşermeye başladı.
Projenin önemli merkezlerinden biri olan Muradiye'de, mart ayında dikilen fidanların ilçenin iklim koşullarına uyum sağladığı gözlemlendi.
İlçe Tarım ve Orman Müdürü Harun Altunkaynak'ın yaptığı incelemede, fidanların sağlıklı bir gelişim gösterdiği ve gelecek yıl meyve vermesinin beklendiği belirtildi.
Altunkaynak, çoğunlukla ceviz ve badem ağaçlarından oluşan bahçenin, Muradiye'de ceviz yetiştiriciliğinin yaygın olmaması nedeniyle bir deneme niteliğinde olduğunu, çiftçilerin de projeye büyük destek verdiğini vurguladı.
Altunkaynak, "Valiliğimizin başlattığı bu proje kapsamında kurulan bahçede birkaç yıl içinde meyvelerin hasadını yapmayı umuyoruz" dedi.
