Van Gölü'nün eşsiz canlısı inci kefalini korumak amacıyla 15 Nisan'da başlatılan av yasağı kapsamında, yoğun denetimler sonucu önemli başarılara ulaşıldı. 15 Temmuz'a kadar sürecek yasak boyunca, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, jandarma, sahil güvenlik, emniyet ve zabıta ekiplerinin ortak çalışmasıyla 5 ton 650 kilogram inci kefaline el konuldu.
Bu miktarın 1 ton 750 kilogramı, canlı olarak Van Gölü'ne geri bırakıldı.
Denetimler sırasında, Tuşba ilçesi Karasu Çayı'nda yaklaşık 200 metre uzunluğunda bir manyat ağı, bir şişme bot ve yaklaşık 150 kilogram ölü inci kefali ele geçirildi.
Ağda takılı halde bulunan 1 ton 350 kilogram canlı inci kefali ise doğal yaşam alanına iade edildi.
Muradiye ilçesi Gönderme Mahallesi'nde yapılan bir yol kontrolünde ise bir araçta 1 ton ölü inci kefali bulundu.
Araç sahibine 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu kapsamında 37 bin 770 TL ve trafik kanununa göre 21 bin 694 TL olmak üzere toplamda 59 bin 394 TL idari para cezası uygulanırken, aracı 15 gün süreyle trafikten men edildi.
Yasağın başlangıcından bu yana kaçak avcılıkla mücadele kapsamında 16 kişiye toplam 327 bin 529 TL idari yaptırım uygulandı.
Ayrıca, 5 bin metre ağ, 5 şişme bot ve 18 av aracı da müsadere edildi.
Tarım ve Orman İl Müdürlüğü yetkilileri, 7/24 süren denetimlerin kararlılıkla devam edeceğini ve Van Gölü'nün simgesi inci kefalinin korunması için tüm önlemlerin alınacağını belirtti.
